Demo VOCCES

17 Octombrie 2010 de În VOCCES 0 comentarii
Vreau să îmi descopăr talentul cu care am fost înzestrat!
 
Când eram copil am avut un vis. Acum mi-l reamintesc. Visul meu devine realitate!
 
 
 
DESCRIERE PROGRAM
 
Program care sprijină descoperirea și valorificarea abilităților / darurilor cu care fiecare persoană este înzestrată. Talentele pot fi descoperite și împlinite la orice vârstă. Atelierul își propune ca în cadrul unui grup de 8-12 persoane să ai acces la lumea ta interioară, să explorezi împreună cu ceilalți și să re-descoperi visele de odinioară, abilitățile și talentele latente. Aici poți  elabora și poți pune în practică strategii de dezvoltare și valorificare a potențialului latent, poți să devii mai conștient și mai responsabil față de abilitățile tale, poți să ai încredere și  să pui în lumină ceea ce te face unic și special – talentul tău.
 
În prezent derulăm programul Vocces în cadrul:
  • Grădiniției Watoto - grădiniță și afterschool
  • Școlii Gimnaziale "Ferdinand I" în clasele a III-a și a IV-a
  • Școlii Gimnaziale nr 50, în clasele a I-a și a II-a
Iată câteva tematici din cadrul atelierelor demo:
 
Activități săptămâna 1
Evaluare vocațională, conectați prin simțuri - joculețe de cunoaștere
  1. Prezentare în diade – interviul, detectivul – află 3 secrete despre colegul tău.
  2. Provocare: ceți-arplăceasăfaci? Provocare: exprimă cum faciastaprinmodalități creative
  3. Temă: să discute cu părinții ce pasiuni au avut în copilărie, ce au visat să devină când se fac mari
Activități săptămâna 2
Cine sunt eu - clarificarea valorilor
  1. Cu ce contribuie meseria mea în lume, interconexiunile și felul în care fiecare face ceva pentru alții?
  2. Eu ce am facut ceva o dată pentru cineva? Fapta bună.
  3. Pay It Forward. Ce înseamnă pentru voi lumea.
Activități săptămâna 3
Despre succes
  1. Galeria meseriilor de succes, temă – de identificat o persoană de succes și motivarea
  2. Morcov + beneficii (cine vrea – 1 morcov data viitoare, cu părinții)
  3. Scurt metraj animat + idei
  4. "Borcan agitat" - pauză de mișcare
  5. Tombola – 20 meserii, echipe, descrierea meseriei la modul practic, 5 minute – meseria în acțiune, cine, ce, cum, când, unde, cu cine, de ce
  6. Temă: jurnal Vocces, o personalitate model – o vor căuta împreună cu părinții
Activități săptămâna 4
Bani și efort – propria responsabilitate pentru succes
  1. Verificarea temei – mentor, jurnal, împărtășiri
  2. Scurt metraj animat – despre bani
  3. "Borcan agitat"
  4. Tabel de cheltuieli pentru o zi – EXERCIȚIU DE ECHIPĂ
  5. Discuții despre profesie și bani – să afle cât câștigă un profesionist în domeniul pe care vor să îl urmeze ei
  6. Temă provocativă – să aibă o ședință de planificare a cheltuielilor cu părintii (să îi învețe despre stilul lor de planificare financiară, invitația la ședința cu părinții)
Activități săptămâna 5
Regizorul vieții mele
  1. Nuci / alune și beneficiile pentru organism
  2. Despre tema avută acasă – planificare financiară
  3. Scurt metraj animat – bătrânelul care joacă singur șah
  4. Exercițiu de imaginație – Călătorie în timp – Am 23 ani
  5. "Borcanul agitat"
  6. Scrisoarea de motivație - de ce sunt în programul Vocces și ce vreau să obțin
 
 
În prezent derulăm și un program special de Sărbători, un atelier numit: Cum să organizezi o petrecere în care copiii au ocazia să gătească brioșe, clătite și ciocolată raw. Astfel își formează o abilitate unică și au un cadru în care își pot exprima talentele culinare. Ciocolata Raw poate fi și un cadou minunat pentru cei dragi. Pe această cale învățăm copiii să devină creativi, să se alimenteze sănătos, să lucreze în echipă, să își manifeste inițiativa, să socializeze, să se bucure într-un mod constructiv.
 
Obiective
  • Dezvoltarea inteligenței practice și creative
  • Să îi învățăm pe copii să socializeze și să se integreze într-un grup
  • Să le stimulăm creativitatea prin participarea la sarcinile culinare
  • Să îi învățăm bunele maniere pe tot parcursul atelierului
  • Să îi învățăm să planifice și să se organizeze, responsabilizându-se pentru anumite sarcini
  • Să le creștem încrederea în sine și capacitatea luării inițiativei
Activități
  1. Joc de intercunoaștere – de-a detectivul. Copiii sunt grupați în diade și fiecare are rolul de detectiv cu sarcina să afle 3 secrete despre colegul său. Copiii se distrează prin acest joc și se apropie mai bine unii de ceilalți. În plus, putem afla ce jocuri le plac copiilor, ce vor să devină, câți ani au, ce ii pasionează.
  2. Ce facem la o petrecere – emisiune cu schimb de idei, copiii vor povesti despre situațiile în care s-au ocupat împreună cu părinții sau alte persoane de organizarea unei petreceri.
  3. Galerie de idei – copiii vor viziona o prezentare de idei creative legate de modul în care putem organiza o petrecere – ce decoruri putem face în farfurii sau în sală, asamblarea șervețelelor, invitații la petrecere, vom explora rețete de brioșe dintr-o broșură dedicată, evident vom discuta despre alimentele sănătoase, despre ecologie și reciclare, despre bunele maniere și eleganță la o petrecere.
  4. Acțiunea propriu-zisă de gătit – va cuprinde 2 etape: planificarea și pregătirea în echipe. Vom avea echipe responsabile de clătite, de brioșe, de ciocolată, de decorațiuni și invitații. Fiecare echipă va avea sarcini specifice în realizarea sarcinilor. În acest fel socializează, cooperează în echipă și își manifestă inițiativele.
  5. Festinul produselor unor mânuțe harnice – după muncă și răsplată! Copiii vor savura și vor servi și invitații cu cele create de propriile lor eforturi. În acest fel punem în valoare calitățile și abilitățile copiilor.
  6. Joc de mișcare – la final într-o sală separată, copiii vor fi invitați să învețe cum să își descarce surplusul de energie și să își energizeze corpul și mintea în mod constructiv.
Recomandări generale
  • Inteligența practică: responsabilizarea copiilor în sarcini concrete, simple, motivante, să aibă acasă o sarcină de care să aibă numai ei grijă – de exemplu să pună vasele în dulapuri după ce au fost uscate sau șterse sau să șteargă praful de pe geamul din camera lor etc.
  • Stimularea creativității (inteligența creativă) prin a le crea contextul să își confecționeze jucăriile sau piese pentru birou, reciclând diverse obiecte (reviste, sticle de plastic, nasturi, felicitări vechi, ziare, cutii), cei care au nevoie de idei, dați-ne de știre.
  • Întărirea încrederii în sine prin a oferi feedback pozitiv inițiativelor și comportamentelor constructive. Felul în care oferiți acest feedback va fi în felul următor: nu lăudăm copilul (gen: ești un copil special sau ești extraordinar), ci comportamentul și intenția:se vede că ai muncit mult ca să obții o notă așa de maresauuite cât de harnic ai fost și ai reușit să primești acest premiu.
Atelierul "Make a Party" cu copiii de la Școala Gimnazială "Ferdinand I"
 
 
Atelierul "Make a Party" cu copiii de la Școala Gimnazială "Maica Domnului"
 
 
Citit 2367 ori
Mai multe în această categorie: Povestea VOCCES »

Comentați

ATENȚIE! COMENTARIILE SUNT MODERATE!

Contact

  • Telefon: 004 0740 034 310
  • Telefon: 004 0736 434 581

Conectează-te

Sunt prezentă în rețelele sociale!
Urmărește și intră în contact!